• BIST 10891.42
  • Turizmin Sesi Dergimizin Nisan 2024 62'nci Sayısı Yayında

KINALI VE ARTO ABİ

BORA ÖZGEN

Hafta sonu ne yapsak ne etsek derken evden kendimizi sokağa attık .Orası şöyle burası böyle onu gördük buraya  gittik derken. Arto abiye bir telefon açtım. Nerdesin ARTO abi son durumun ne diye sordum Kınalıdayım Boracım  sen ne durumdasın deyince kendimi sokağa attım nereyi gezsem nereleri görsem diye düşünüyorum dedim .Hiç düşünme Bostancı'dan atla Mavi Marmara'ya 20 dk sonra Kınalı'ya gel Arto'nun yazlığı seni bekler bahçede erikler rengarenk çiçekler böcekler seni bekler sen seversin buraları dedi. Arto abi seni mi kıralım dedik atladık vapura önce Büyükada sonra Heybeliada,Burgazada derken Kınalıada'ya geldik. Bostancı adalar arası hafta sonu gezisi de hava açık ve güneş pırıl pırıl olunca zevki bir başka oluyor .Bostancı adalar turu dahil Kınalı'ya 1,5 saatte geldik .

Prens Adaları'nın en küçüğü olan Kınalıada iskelesinde Arto abi hazır bizi bekliyor yanında bisikleti şapka gözlük yazlık düzen hazır.İndik vapurdan ilerliyoruz sağa selam sola selam herkes tanıyo birbirini dostluk kaybolmamış herkes birbirine sevecen herkes birbirine dost...Yerlisi belli yabancı hemen göze batıyor  anlıyorlar. Arto abi bizim ada plajı en fazla denize şeridi  olan ve beleş olanıdır diyo o yüzden buralarda yabancı çok var.İlerliyoruz çevre tertemiz herkes kapısının önünü temizlermiş bahçelerde pembe çiçekli ağaçgillerden başka bir hava katmış .

Arto abi biraz anlatırmısın yürürken dedik başladı anlatmaya Kınalıada, İstanbul Adaları içinde en küçüklerinden biri.  Kınalıada ismini, üzeri makilerle kaplı olduğu dönemlerde uzaktan kızıla çalan bir görünüme bürünmesi nedeniyle almış. Çınar Tepesi, Teşvikiye Tepesi ve Manastır Tepesi olmak üzere üç tepesi var.Surp Krikor Lusaroviç Ermeni Kilisesi, iskelenin tam karşısındaki ikiz Sirakyan evlerini gösterdi. Yürüken Habiye börekçisinden börek aldık. Mis kokan börek çantada dururken Nefi restaurantın enfes yemeklerinin kokusunu aldık ve içeri girdik.Ermeni pilakisi ,Karides güveç ,Kağıtta levrek, Ahtapot salatası ve Akdeniz tarator deniz ürünleri bir başka güzel... eee mevsim yaz olunca doğru tercih diyoruz. Gün çabuk geçiyor sevdiğin aynı dili paylaştığın dostların olunca. Akşam uğurlarken de Yeşil Roma Dondurmacısı'ndan karadutlu dondurma almış akşam akşam ne de güzel gitti sormayın. Gün bitti ama daha çook yazılacak şey var... Teşekkürler ARTO abi ve ekibi...