• BIST 9274.16
  • Turizmin Sesi Dergimizin Şubat 2024 60'ncı Sayısı Yayında
  • Turizmin Sesi Dergimizin Ocak 2024 59'ncu Sayısı Yayında
  • Turizmin Sesi Dergimizin ARALIK 2023 58'ncı Sayısı Yayında

Titanic Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet AYGÜN; ”Mardan Palace”  Hotel’e Talibiz

Titanic Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet AYGÜN; Talebe göre pastadan pay almak için  ucuz başlıyoruz, talep yoğunlaşırsa fiyatları yukarı çekiyoruz

TURİZMİN SESİ

Türkiye ve Almanya’nın en özel noktalarında toplam 12 otel işletmesine sahip, Berlin’deki 3 oteliyle oda sayısı bakımından Berlin’in en büyük 10 otel markası arasında yer alan ve ayrıcalıklı hizmet anlayışıyla dikkatleri üzerine çeken Titanic Hotels’in şehrin merkezindeki en yeni üyesi “Titanic Downtown Beyoğlu” açıldı.

titanic-downtown-beyoglu,titanic-grubu-yonetim-kurulu-baskani-mehmet-aygun.jpg

Titanic Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet AYGÜN; Talebe göre pastadan pay almak için  ucuz başlıyorsunuz, talep  yoğunlaşırsa siz de fiyatları yukarı çekiyorsunuz. Titanic Downtown Beyoğlu 20 yıllığına kiralandı. Yatırımcısı Seba İnşaat’tır. %75 servis iyi yapıldığında, insanlar sizi buluyor. Dünya dijitalleşti ve elimizdeki telefonlardan her yere erişebiliyoruz. Berlin’de ki otelin %98’ i internetten doluyor. Ülkede politik kriz olduğu müddetçe 130-140€ olan fiyatlar 60€ ‘lara düştü. Politik krizin kalkmasıyla fiyatların yukarı çıkacağını düşünüyoruz. Turist sayısı yavaş yavaş 2014-2015 yıllarını geçiyor. Sayıdan çok fiyat önemli. 2 senelik kriz gitmediğimiz pazarları bünyemize çekmemizi sağladı. Otelde daha çok İran pazarı mevcut. İsrail, Filistin ve Lübnan’dan da konaklayan misafirlerimiz var. Avrupalı misafirler var ama çok değil. İstanbul 2016-2017 yılları gibi değil. Yeni yatırımımız Antalya’da Titanic Golf Resort olacak. Yatırım ihtiyacı nerede var ise, biz orada olmaya çalışıyoruz. Toplamda 13 otelimiz ve 2 projemiz var. Resort ve Şehir otellerinde Antalya tarihinin doluluğunu yaşıyor. Talep olduğu müddetçe fiyatlar artacaktır. Otel iyiyse doluluk artıyor. 55-60€ arasında olan fiyatlar 80€’ya çıkacak.

titanic-downtown-beyoglu,titanic-grubu-yonetim-kurulu-baskani-mehmet-aygun-001.jpg

”MARDAN PALACE”  HOTEL’E TALİBİZ
Mardan Palace’ın bir an önce açılması gerektiğine inanıyoruz. Bankadan çıkacak 8 milyon Euro’luk teklifin çıkmasını bekliyoruz… Antalya'da böyle bir yatırımın yerinde kaybolup gitmesine gönlümüz razı gelmiyor. Bu yüzde Mardan Palace'ye talip olduk. Bütün girdiğimiz otellerde mülk sahibi değiliz. Kiralama sistemiyle işletmecilik yapıyoruz. İstanbul bir tarih, İstanbul’un turizmden alacağı çok şey var. İnsanlar böyle bir güzelliği tarihi görünce İstanbul'a gelecek. Türkiye’nin her yeri ayrı bir güzel. Karadeniz’de yaylalarımız var talep olduğunda Karadeniz'de de  olacağız. İstanbul’a neden 40 milyon gelmesin? 40 milyon turist geliyor ama Antalya’ya gelen turistin ortalaması 11 gün. Yatırımlarda kiralama yöntemine açığız. Projelerimiz arasında Anadolu’ya otel yapmayı planlıyoruz. Güneydoğu'dan da talep gelirse gider bakarız. İhtiyacına göre şehirlere profesyonel ekibimiz gidip, fizibilite çıkarıyor. Bankadan çıkan paraya göre yatırımlarımızı yapıyoruz.

titanic-downtown-beyoglu,titanic-grubu-yonetim-kurulu-baskani-mehmet-aygun-003.jpg
YENİ TURİZM BAKANIMIZI NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ?
Kültür ve Turizm Bakanımız Mehmet Ersoy  ile “Her şeyden önce maça 1-0 önde başlıyorsunuz. Sektörün içinden biri olduğu için sektörün sorunlarını ve dertlerini biliyor. Kendisinin de oteli var. Sorunları bildiği için kolay ulaşıp, hızlı karar alınabilecek. Hayırlı olsun diyoruz”dedi. Kış Turizmi, Sağlık Turizmi ve Yayla Turizmi’ni henüz tam anlamıyla yapamıyoruz.  Kültür ve Turizm Bakanımız Mehmet Ersoy’un dediği gibi çok yol kat edeceğiz. Sadece deniz, kum ve güneş satmamalıyız. Bizim işimiz çok…

titanic-downtown-beyoglu,titanic-grubu-yonetim-kurulu-baskani-mehmet-aygun-004.jpg

BEN ÜLKEDE TERÖR SORUNU OLDUĞUNA İNANMIYORUM, POLİTİK SORUN OLDUĞUNA İNANIYORUM…
Türkiye’yi kıskananlar sorun yaratıyor. Cumhurbaşkanımız Mesut Özil ile resim çekildi diye konuşuluyor bende çektirebilirim bunun neresinde yanlış var. Bizim Almanya’daki  restorantlarımıza bütün futbolcular geliyor.Krizleri çıkaranlar insanlar. Krizler Turizmi etkiliyor.  Eğer bir kriz yaşanırsa etraftaki otellerin fiyat ortalamasına bakar, pastaya %10 eksik gireriz. El birliği ile birlik ve beraberlikle üstlere taşıyacağız. Bize her yer Titanic ama ihtiyacı olan yer densin diye, marka densin diye otel açamayız. Bankanın parasını iyi yönetmemiz lazım. En önemli işimiz işletmeleri artı ile çalıştırabilmektir. Bize gelen teklifleri değerlendiriyoruz. Ben Giresunluyum. Giresun’a otel yapılması isteniyor. Hesap kitap yapınca zararlı görünüyor, ben nasıl yapayım Giresun’a otel yapayım… Resort otelde de şehir otellerinde de açığımız var. Daha çok çalışmamız lazım. Her branşta %80 açık olduğuna inanıyorum. Kalifiye, yabancı dil bilen personel lazım. EĞİTİM, EĞİTİM, EĞİTİM diyoruz.

titanic-downtown-beyoglu,titanic-grubu-yonetim-kurulu-baskani-mehmet-aygun-005.jpg2023 YILINDA YER ALTINDAN NELER ÇIKACAK BAKALIM GÖRELİM
Benim yaşım 63 ama ülkede her şeyin karaborsa olduğu zamanları gördük. Paranız olsa bile alamıyordunuz. Onun için hep beraber çalışacağız. Bizim ekibimiz daha çok çalışacak. İşimizi iyi yapıp, tüm pozitifliğimizi yansıtacağız. Önümüzdeki yıl bu yılın çok daha üzerinde olacak. Politik dünya sorunu olmayan, bütün dünya pazarlarında artış bekliyoruz. Amerika’nın İran’a ambargosu çok taze bir olay inşallah çözülür. İşimize gücümüze dört elle sarılacağız.
Titanic Downtown Beyoğlu’nun maliyeti 1 milyon $ kadar bir yatırım, biz burada kiracıyız. Titanic Hotel dünya markası olma yolunda ilerliyor. Herkesin oğlu kendine güzeldir. Bizimkisi de bize güzel. Bu iş servis ile oluyor. Bu işin %75’ i gastronomidir. Bizi tercih etmelerinde ki en büyük sebep budur. Biz maça bu yüzden önde başlıyoruz. İyi bir ekimiz ve müdürlerimiz var.

titanic-downtown-beyoglu,titanic-grubu-yonetim-kurulu-baskani-mehmet-aygun-002.jpgTitanic Downtown Beyoğlu Genel Müdür Yardımcısı Emre TUVAN, Şu an otelin %98.4’ ü dolu. Tur operatörleri ve internet satış kanalları ile ilerliyoruz. 264 odamız var. Otelimiz çevreci bir otel ve sertifikaya sahip. Otel açılmadan 2 ay önce personeli çalıştırmaya başladık.Eğitimli güler yüzlü ekibimizle Beyoğlu'ndayız.