• BIST 10891.42
  • Turizmin Sesi Dergimizin Nisan 2024 62'nci Sayısı Yayında

BERLİN 2

KONUK YAZAR
Herkese merhaba! Bu yazımızda Berlin’in ikinci kısmına değineceğiz. Batı kısmının bitirdikten sonra sıra Berlin’in en can alıcı kısmı olan Doğu Blok’una geldi. Turumuzu toplam 3 günde tamamladık. Biz keyfini çıkara çıkara gezdik, eğer isterseniz turunuzu biraz daha hızlı gezerek 2 güne de sığdırabilirsiniz.
1. Gün :
Günlük biletimizi aldıktan sonra Unter Den Linden (“Ihlamurlar Altında”) caddesinde gezintiye başladık. Çok şık bir cadde ve bu cadde Brandenburg kapısından AlexanderPlatz’a dek uzanmakta ve üzerinde opera, Humboldt Üniversitesi ve müzeler bulundurmakta. Caddenin sonuna geldiğimizde  Brandenburger Tor’a ulaşmıştık. Bu kapı Berlin’in en önemli simgesi sayılmaktadır. Şehir ikiye ayrıldığında kapı Doğu’da kalmıştır.
Kapıyı inceledikten sonra Reichstag, Almanya Federal Meclisi’ne geldik. Tepesindeki “cam kubbe” şehri yukarıdan görmek için gayet güzel. Burada dikkatimizi çeken  Türkçe AudioGuide bulunmasıydı, bu bir çok müze ve ören yerindeki AudioGuide’lar için geçerli değil.
Biraz daha yürüdükten sonra Soykırım Anıtı’na geldik. Anıt uzunlu kısalı duvarlardan  oluşmakta ve 2. Dünya Savaşı sırasında soykırıma uğrayanları insanları oradan geçenlere  anımsatmaktadır.
Bu kadar gezdikten sonra çok yorulduğumuzun farkına vardık ve Alexanderplatz Meydanında bulunan yemek standlarından yemek alıdık yanında buz gibi biralarımızla keyif yaptık.
Alexander Platz’a geldikten sonra oraları gezmeye karar verdik.  Dünya Saatine baktık ve Televizyon Kulesi (Fernsehturm)’ne çıktık. Buradan bol bol anahtarlık ve magnet aldıktan sonra otelimize döndük. Akşam yemeğimizi Kreuzberg’deki Türk Hasır Restaurant’ında afiyetle yedik ve derin bir uyku çektik.

2. Gün :
Sabahın erken saatlerinde kuvvetli kahvaltımızı ettikten sonra Tiergarten’e ulaştık. Günümüzün yarısını bu muhteşem parkta keyif yaparak geçirdik ve inanılmaz keyif aldık. Herkesin buraya gitmesini tavsiye ederim. Parkta gezintimizi yaptıktan sonra Berliner Dom’a gittik, şaheser niteliğinde bir yapı. Orayı inceledikten sonra karşı caddesinde yer alan Marx ve Engels Anıtı’nı görmeye gittik. Gezerek saati 15.00’e getirmiştik, Berliner Dom’un etrafında yer alan cafelerden birinde yemeğimizi yedikten sonra gene Berliner Dom’un yakınlarından kalan tekneye bindik ve 1 saat boyunca nehrin üzerinde gezintiye çıktık, herkesin yapmasını tavsiye ediyorum. Oksijen başıımızı döndürmüştü. Otele gidip yemeklerimizi yedikten sonra uyuduk.

3. Gün :
Bugün Checkpoint Charlie ile mini turumuza başladık.  “You are leaving American Sector” tabelası ile batıdan doğuya geçtiğiniz belirtilmektedir. Bana göre Berlin Duvarı ile ilgili en önemli bölge burasıdır. Burayı ve etrafındaki diğer bölgeleri gezdikten sonra sıra East Side Gallery’ye geldi. Buraya ulaşmak için Alexander Platz’dan s-bahn ile Ostbahnhof’a gidip biraz yürüyeceksiniz ve Duvar’ı görüceksiniz. Berlin Duvarı’nın üzerinde bazı sanatçılar tarafından resmedilmiş çok renkli bir ortam görebilirsiniz. Beni şahsen çok etkilemedi. Günün diğer yarısını ise alışveriş yaparak, bol bol ucuza çikolata aldık. Çok güzel bir tatili tamamlamış olduk ve güzel ülkemize geri döndük.