• BIST 8869.4
  • Turizmin Sesi Dergimizin Ocak 2024 59'ncu Sayısı Yayında
  • Turizmin Sesi Dergimizin ARALIK 2023 58'ncı Sayısı Yayında

Van Pazarını çeşitlendirmek çok önemlidir

Van, toplantı, eğitim, seminer, bayi toplantısı, lansman, gala, kongre bağlamında  iştahı kabartıyor

TURİZMİN SESİ

TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi- Oliva Mice Kurucu Ortağı - Uluslararası MICE Endüstrisi Derneği (I-MICE) 2. Başkanı Hüseyin Kurt, Biz de kendimizi aslında Vanlı görüyoruz. Doğu ile Batı’nın arasındaki kültür köprülerinin hızlıca gelişmesi ve aramızdaki iş birliğinin artması bizim içinde son derece önemli. MICE,Türkiye’de bilinen adıyla daha çok Kongre, Toplantı Turizmi olarak geçiyor. Aynı zamanda bu organizasyonu iki dernek olarak gerçekleştirdik: Uluslararası MICE Endüstrisi Derneği ve bizi burada ağırlayan, bu programda müthiş emeği olan Van Gölü Havzası Turizm Yöneticileri Derneği.  Biz Van’a, İstanbul’dan ve Antalya’dan birçok dostumuzla geldik.

mice-endustrisi-dernegi,huseyin-kurt-,-tursab-yonetim-kurulu-uyesi,-oliva-mice-kurucu-ortagi-,-uluslararasi-mice-endustrisi-dernegi-i-mice-2.-baskani-(1).jpg

Kıymetli dostlar biz Uluslararası MICE Endüstrisi Derneği olarak çok aktif, üretken etkinlikler yapan bir derneğiz. MICE Sektörü yani Türkiye’de de bilinen adıyla Kongre, Toplantı Turizmi üzerine çalışan sektörün şu andaki en aktif derneğiyiz. Şu anda yaklaşık 500 kişi civarında üyemiz var.

Çok fazla etkinlikler yapıyoruz? Neler yapıyoruz?
-B2B Etkinlikleri; bunlar bizim genel itibariyle sektör paydaşlarının ticaret hacmini ve pastasını büyütmeye yönelik etkinlikler oluyor.

-Yurtiçi ve yurtdışı tanıtım gezileri yapıyoruz.
-Network etkinlikleri
-Sosyal sorumluluk projeleri
-Çok fazla konferanslar yapıyoruz.

Dolayısıyla çok etkin, aktif ve üretken bir derneğiz
Bu projede Van Gölü Havzası Turizm Yöneticileri Derneği’nden ve aynı zamanda Başkanı Ayanis Turizmin Sahibi Abdullah Bey’den bize geldiğinde hiç düşünmeden bu projenin içinde olmak istediğimizi kendilerine beyan ettik.

mice-endustrisi-dernegi,huseyin-kurt-,-tursab-yonetim-kurulu-uyesi,-oliva-mice-kurucu-ortagi-,-uluslararasi-mice-endustrisi-dernegi-i-mice-2.-baskani-(1)-001.jpg

Bu proje bizim için neden önemliydi?
Biz de kendimizi aslında Vanlı görüyoruz. Doğu ile Batı’nın arasındaki kültür köprülerinin hızlıca gelişmesi ve aramızdaki iş birliğinin artması bizim içinde son derece önemli. Biz Kongre, toplantı turizmi için çalışan paydaşlar, acentalar, otelciler ve tedarikçiler olarak olarak çok fazla sektöre dokunuyoruz. Aslına bakarsanız bizim için yabancı bir bölge değil son bir kaç yıldır sıklık olarak daha az kullanıyor olsakta Van Bölgesi bilinen adıyla Van Havzası bizim kullandığımız bir bölge. Burada organizasyonlarımızı yaptığımız bir bölge fakat bu organizasyonu şu anlamda önemsedik. Özellikle ülke olarak son bir kaç senedir yaşamış olduğumuz talihsiz günler ve yıllardan sonra tekrar bölgenin bizim segment tarafında tekrar dirilmesi ve ayağa kalkması adına bu organizasyon bizler içinde önemli ve önemsediğimiz bir organizasyondu. Bu bağlamda bizde hiç düşünmeden içinde olduk.

Bölge MICE segmenti için hazır
Biz bölgeyi aslına bakarsanız toplantı, eğitim, seminer, bayi toplantısı, lansman, gala, kongre bağlamında kullanabiliriz. Ben bunu bugün bir kez daha gördüm. Bölge buna çok fazla hazır.  Ben şahsım adına bölgeye en son 7 sene önce gelmiştim. Fakat 7 sene içerisinde Van’da müthiş değişiklikler gördüm.

Van kapılarını bize çok rahat açacak
Şu anda organizasyonu yaptığımız aynı zamanda sponsor olan Elite World Hotel’den, Hilton Hotel’e kadar, 17 tane turizm işletme belgesinin olması, 6000 yatak kapasitesinin olması bizim burada yapacağımız etkinliklere çok rahat ev sahipliği yapacağını gösteriyor.

Biz üzerimize ne düşüyorsa yapacağız
Aynı zaman gün içerisinde Van’ı gezme fırsatı yakaladık. Müthiş bir tarih, kültür, doğa var. Her şey var. Biz MICE sektöründe çalışanlar sosyalliğe çok önem veriyoruz. Dolayısıyla kültürün, tarihin, doğanın olması bizim yapacağımız kongre, toplantı etkinliklerinin yanı sıra sosyal programlar dediğimiz etkinliklerde de çok rahat kullanabileceğimiz mekanları içeriyor. Bu bağlamda da bu seyahatimizin ve bu organizasyonun biz MICE sektörü için yeni organizasyonlara vesile olmasını dilerim. Dolayısıyla biz de Uluslararası MICE Endüstrisi Derneği olarak üzerimize ne düşüyorsa yağacağımızı belirtmek isterim. Bizlere ev sahipliği yapan Van Ticaret ve Sanayi Odası Başkanımız, İl Kültür ve Turizm Müdürümüz, Van Gölü Havzası Turizm Yöneticileri Derneği Başkanı başta olmak üzere bölgedeki tüm dostlarımıza bir kez daha teşekkür ediyoruz.

Pazarı çeşitlendirmek çok önemli
24-25 Kasım biliyorsunuz Rus uçağının düşürülmesinin yıl dönümü.
24 Kasım 2015 tarihinde Rus uçağının düşürülmesiyle Antalya pazarı ve özellikle ülkemiz bunu derinden hissetti. Biz bir anda koca pazarı kaybettik.

Van Bölgesi’nde İran pazarı üzerine yapılan vurgu bu açıdan çok önemli. Finans tabiriyle yumurtaları aynı sepette taşımamak çok önemlidir. Pazarı çeşitlendirmek çok önemlidir.

Sosyal medya fenomenleri ile tanıtım yapmak lazım
Hayat gerçekten artık mobil uygulamalar ve internet üzerine dönüyor. Dolayısıyla bu bağlamda instagram, youtuber ve sosyal medya fenomenleri de günden güne artıyor. Urartu Müzesi bölgeye müthiş bir kazanım sağlayacak. Diğer bir vurgu ise, Akdamar Adası ve Akdamar Kilisesi bölgenin gezilmesi ve görülmesi gereken muhteşem bir nokta.