• BIST 10003.88
  • Turizmin Sesi Dergimizin Mart 2024 61'nci Sayısı Yayında
  • Turizmin Sesi Dergimizin Şubat 2024 60'ncı Sayısı Yayında

ALMANLAR KEMER’E DÖNECEK

Almaya'da bulunan ve 6500 seyahat acentasının başakanı ve genel müdürü olan THOMAS BÖSL Kemer Belediye Başkanı Hasan Şeker'e kemere inanıyor ve güveniyoruz dedi.

Turizmin Sesi

Kemer'de Alman Pazarı masaya yatırıldı. Kemer Belediye Başkanı Hasan Şeker ve Avrupa-Türkiye Turizm İş Konseyi Başkanı Hüseyin Baraner'in ortak çalışmaları ile Almanya'da bulunan ve 6500 seyahat acentesinin başkanı ve genel müdürü olan QTA "Quality Travel Alliance “ Başkanı Thomas Bösl ile birlikte Kemer ve çevresinde bulunan birçok otelin temsilcileri Kemer Türkiz Otel'De bir araya geldiler.

Toplantıda Kemer bölgesinin Alman turist sayısındaki azalmanın nedenleri ve bununla ilgili Alman turistleri tekrar Kemer' e çekmek amacıyla neler yapılabileceği masaya yatırdı.

TÜRKİZ OTEL'DE KEMER ALMAN PAZARI TARTIŞILDI

Türkiz Otel'de gerçekleşen toplantıda açılış konuşmasını yapan Kemer Belediye Başkanı Hasan Şeker “Bizi öncelikle kısa bir süre önce Hüseyin Baraner ile birlikte Almanya'da ağırladıkları için QTA Başkanı sayın Thomas Bösl'e teşekkürlerimi sunuyorum.

Bizde son yıllarda Kemer'de Alman turist sayısının azaldığını kendilerine anlattık ve ne yapabiliriz karşılıklı tartıştık.Kendilerini Kemer'e davet ettik ve bizim davetimizi kırmadılar, çok yoğun olmalarına rağmen bize böyle bir gün ayırdılar. Tabii ki burada Hüseyin Baraner'in ciddi katkıları var. Sevgili Thomas beyle konuyla ilgili neler yapabiliriz tartışıp karşılıklı görüşeceğiz.” dedi.

Başkan Şeker, Kemer'de turizminin daha da gelişmesi ve her zaman en önde olması için Kemer Belediyesi olarak ellerlinden geleni yaptıklarını ve yapmaya devam edeceklerini de ifade ederek, “Turizmde şu an da Kemer'de daha çok Ruslar'la 4 ay turizm sezonu geçiriyoruz, bunu 12 aya yayabilmemiz için Alman pazarına tekrar dönmeliyiz.

Özellikle kış turizminde Alman pazarının önemi ortada. Bu toplantının yararı önümüzdeki günlerde daha da belirgin olarak ortaya çıkacaktır. Dünyanın dört bir yanından turist çeken Kemer, Almanların yoğunluğu ile yine tekrar Alman pazarında en önlere çıkacaktır. Biz buna yürekten inanıyoruz. “ dedi.

ALMANYA'DA BULUNAN VE 6500 SEYAHAT ACENTESİNİN BAŞKANI VE GENEL MÜDÜRÜ OLAN QTA "QUALİTY TRAVEL ALLİANCE “ BAŞKANI THOMAS BÖSL KEMER'Lİ TURİZMCİLERE SESLENDİ.

QTA Başkanı Bösl ise yaptığı konuşmasında yirmi yıldır Kemer' e geldiğini ve son on beş yıldaki gelişimin Kemer adına Kemer turizmi adına muhteşem olduğuna dikkat çekerek, “ Ben size 6500 seyahat acentesinin genel müdürü ve başkanı olarak onların adına elimi uzatıyorum.

Kemer bundan 15 yıl öncesine kadar veya son yıllarda Almanya çok iyi tanınan ve pazarlanan destinasyondu. Bugün aynı şeyi söyleyemiyoruz, eğer yine eskisi gibi bizim pazarlarımızda ve orta Avrupa'da başta Almanya olmak üzere eski günlere dönmek istiyorsanız, eski ortaklıklara müşterek çalışmalara yeniden başlamamız gerekir diye düşünüyorum.

Kemer'in Alman pazarında eski haline dönmesini istiyorsanız, eskisi gibi çalışmamız en azından konuşmamız gerekiyor. Başkan Şeker bizleri ziyarete geldiğinde benden rica etti ne yapmamız gerektiğini neler yapılmalı ki yeniden Kemer bölgesinin Almanları getirebilmemiz için…Bende o yüzden buraya geldim .

Tabi istiyorsanız birlikte çalışmayı ortak hareket etmeyi istiyorsanız 6500 seyahat acentesi olarak elimi uzatıyorum. ve neler yapabileceğimizi konuşacağız. Kemer alman pazarında Ruslarla kapatılmış bir alan turistik bölge olarak düşünülüyor. Almanya'da bu konularda satışlarda biraz zorlanıyoruz. Ama eğer Kemer olarak alman pazarına dönmek istiyorsak orda bir şeyler yapmalıyız.

Bunu da Almanya'da sokaktaki seyahat acentesiyle otellerin ilişkisini eskisi gibi kuvvetlendirilmesi gerekmektedir..İlk olarak Seyahat satış elemanlarına tanıtımınızı yapmalısınız. Çünkü müşterinin en son inandığı kişiler onlar. Müşteri Yunanistan'a tatil yapmak için gidiyor eğer biz bunu tanıtabilirsek müşteri çıkarken Türkiye Kemer tatili satın alarak çıkacaktır.” Dedi.

Rus bölgesi olarak tanınan Kemer'in alman pazarına tekrar girebilmek için Kemer'i yeni bir program ile zenginleştirilerek imajını yenilemek kurumsal bir marka haline getirmek için çalışması gerektiğini de ifade eden Thomas Bösl, “ 2008 yılı satışlar açısından bizim için çok iyi geçiyor ve Türkiye satışlarımızda oldukça yüksek. Türkiye satışlarımız %12 artmış durumda.

Kanarya adaları da bir zamanlar Kemer'in durumundaydı. Alman pazarına tekrardan dönüş yapılabilmesi için 1000 seyahat satış elemanını kanarya adalarının tanıtımı için gönderildi ve oradan dönüşte satış elemanları kanarya adası satışlarında büyük bir yükselme kaydederek Alman pazarına iyi bir dönüş yapmış durumda. Mısır'da aynı çalışma yapılmış ve başarı elde edilmiştir.

Karşılıklı işbirliği ile bu pazarda tekrar yerinizi alabilirsiniz. Biz her türlü desteği vermeye hazırız. Bizde Almanya'da Kemer tatili satmak istiyoruz. Ulusal fuarların yanında şehirlerdeki fuarlara da ulaşmak gerekiyor.

Kemer şemsiyesi altında bütün otellerin ve işletmelerin toplanarak tanıtılmasını, daha ucuz meblağlarla 57 kanal üzerinden 45 milyon almana tanıtım şansımız var. “dedi.

Soru cevap sonrası Toplantıya katılan Kemerli Turizmciler Başkan Hasan Şeker'e ve Avrupa-Türkiye Turizm İş Konseyi Başkanı Hüseyin Baraner'e böyle bir toplantı organize ettikleri için teşekkür ettiler.