• BIST 109.341
  • Altın 153,619
  • Dolar 3,8469
  • Euro 4,5165
  • Ankara 4 °C
  • Antalya 19 °C
  • İstanbul 15 °C
  • İzmir 13 °C
  • TÜRSAB'da  Genel Kurulun Ertelenmesine İlişkin Bakanlık Duyurusu yayınlandı
  • Osmanlı Şerbetlerinin Adresi Şerbetçi Ali Baba
  • Alo "176" Turizm İhbar ve Şikayet Hattı
  • TÜRSAB'da  Genel Kurulun Ertelenmesine İlişkin Bakanlık Duyurusu yayınlandı
  • Osmanlı Şerbetlerinin Adresi Şerbetçi Ali Baba
  • Alo "176" Turizm İhbar ve Şikayet Hattı

Block Printing-Yazmacılık

KONUK YAZAR

In the 11th and 12th centuries, especially during the Crusades, Western countries learned lots of things from East. The most important one that is still living is “Block Printing”. Block Printing is a method of printing on textiles but on the following years, it has been started to be used on paper. To do Block Printing, it is necessary to have woodcut of pear, linden or acacia tree. Woodcuts are curved by the artists carefully but this step needs a lot of time, patience and effort. Some parts of the wood block are cut away with a knife, chisel or sandpaper to show “white” part of the symbol. And remaining parts show the high area that is left for making the “black” part in the picture. In our country, especially in Tokat, people try to continue this deep-rooted tradition. However, unfortunately, “Block Printing” is losing its importance in our day and age step by step… Hüseyin Er is the best Block Printing artist in Turkey-Tokat who wants to teach Block Printing to other people so that we will not be devoid of this art. He also supports Turkish tourism in a good way and takes parts in different activities that will carry us one step ahead. Thus, with the help of him, I just wanted to make you remember the importance of Block Printing and how hard it is made. It seems that as long as there are few people exist like Hüseyin Er and the others that keep Block Printing alive, this tradition will continue to keep its place and importance in our lives...


11"inci ve 12"inci yüzyıllarda, özellikle Haçlı Seferleri sırasında, Batılı ülkeler Doğudan pek çok şey öğrenmiştir. En önemlisi ise günümüzde hala var olan Yazmacılık'tır. Yazmacılık öncelikle kumaş boyama metodu olarak kullanılmıştır fakat sonraki yıllarda kağıt üzerinde de kullanılmaya başlanmıştır. Yazmacılık yapmak için kullanılan ahşap parçanın armut, ıhlamur ya da akasya ağacından olması gereklidir. Bu tahta parçaları sanatkarlar tarafından özenle oyulur fakat bu süreç emek, sabır ve uzun zaman gerektirir. Tahta parçasının bazı yerleri resimde boşluğu göstermek için bıçak, iskarpela ve zımpara kağıdı kullanılarak oyulur ve düzgün hale getirilir. Kalan kısımlar ise resimde siyah kısmı yapmak için bırakılan yüksek alanı gösterir. Ülkemizde, özellikle de Tokat'ta insanlar geçmişi uzun yıllara dayanan bu geleneği devam ettirmeye çalışmaktadır. Ama ne yazık ki, günümüzde Yazmacılık önemini ağır ağır kaybetmeye başlamıştır… Hüseyin Er, Türkiye-Tokat"ta yaşayan ve Yazmacılık"ı yaşatmak için diğer insanlara da bu sanatı öğretmek isteyen, Türkiye"nin en iyi Yazmacılık sanatkarıdır. Kendisi ayrıca Türk turizmini desteklemekte ve bizi bir adım öteye taşıyacak her türlü aktivitede yer almaktadır. Bu yüzden, Hüseyin Bey"in yardımlarıyla, sizlere Yazmacılık"ın önemini ve ne kadar emek isteyen bir sanat olduğunu hatırlatmak istedim. Yazmacılığı ayakta tutan Hüseyin Bey ve onun gibi diğer sanatkarlar olduğu sürece bu geleneği hayatımızdaki yerini ve önemini koruyacağa benziyor...

Sevgiyle kalın,
Zeynep Hardal

  • Yorumlar 3
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Yazarın Diğer Yazıları
    Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Turizmin Sesi | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : +90 216 481 51 21