• BIST 8828.7
  • Turizmin Sesi Dergimizin Ocak 2024 59'ncu Sayısı Yayında
  • Turizmin Sesi Dergimizin ARALIK 2023 58'ncı Sayısı Yayında

Elimizde Bavul ülke ülke gezerek “KKTC” tanıtımı yapıyoruz

2016’da 1 milyon  ziyaretçi aldık 2017 için hedefimizi  %50  artırarak  1,5 Milyon turist ağırlama hedefi koyduk

TURİZMİN SESİ

İSTANBUL- Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) buluşmaları kapsamında gazeteciler ve EGD üyeleri Clarion Hotel Golden Horn  İstanbul’da bir araya gelen KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu  KKTC Turizmini anlattı.

ekonomi-gazetecileri-dernegi-(egd),-kktc-turizm-ve-cevre-bakani-fikri-ataoglu- 6.jpg

KKTC'de 22 bin yatak bulunuyor. Geçen sene 1 milyon  ziyaretçi alan KKTC bu sene  hedefini  %50  artırarak  1,5 Milyon turist ağırlama hedefi koydu.  Ağustos ayı itibariyle 900 bin civarında turis ağırlayan KKTC emin adımlarla hedefine ilerliyor.

ekonomi-gazetecileri-dernegi-(egd),-kktc-turizm-ve-cevre-bakani-fikri-ataoglu- 6-001.jpg

TAHSİS EDİLEN ARAZİ SAHİPLERİ DİKKAT

KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu,  Kıbrıs'ta birçok yatırımcının yatırım yapmak için aldığı ama yatırım yapmadığı araziler olduğunu tespit ettik. KKTC'de yatırım için tahsis edilen arazilerin pazarlandığı tesis yapılmadığı görülmüştür. Arazileri tahsis ettiğimiz kişileri uyardık. Şartsız ve  hiçbir şey yapılmayan araziler ihaleye çıkarılacak diyerek uyardık. İhale ile yeni sahiplerine tahsis edilecek diye bilgi verdik.  KKTC'de yatak sayısını 22 binden yukarılara çekmek istiyoruz.  Bu sayıları yukarılara çekmek için  pazarlamacı edasıyla Bavul elimizde ülke ülke geziyoruz. Hiç kimse kusura bakmasın. Yatırım için alınan tahsislere yatırım yapılacak. Tesis için tahsis edilen yerlere tesis yapılmadığını tespit edersek iptal edeceğiz. Bizler bu konuda tehdit telefonlarını alıyoruz. KKTC için verimli olmak zorundayız. Yapılan tehditler bizi yıldıramaz. Biz KKTC turizmini büyütme daha fazla turist çekmek istiyoruz. Eylül ayı sonuna kadar süre tanındık. Herhangi bir uzatma yapmadan yeni ihaleye gideceğiz. Benim isteğim  tahsis için verilen araziler turizme kazandırılsın. Bafra bölgesine gelince o bölge için ise istihdam sağlayacağız. Eğlence, Disco ve Gazinolar tahsis edilecek. Bu bölgede çok çalışan insanımız var. Bu bölgenin insanı çok fazla yol kat ederek  farklı bölgelere çalışmaya gidiyorlar. Bafra bölgesinde yatay yüksek olmayan köy tarzı evler yapılacak. Bafra'da bu sayede de turizm gelişerek istihdam da artmış olacak. Çıkartma Plajını Sit alanı  ilan ettik. Orada yerleşke yapılmayacak. O bölge koruma altına alındı.

ekonomi-gazetecileri-dernegi-(egd),-kktc-turizm-ve-cevre-bakani-fikri-ataoglu- 6-002.jpg

İZOLOSYON ve AMBARGO HALA DEVAM EDİYOR

KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, KKTC'de Ambargo ve İzolasyonlar hala devam ediyor. Bir taraftan da AB ile ilgi diyaloglar devam ediyor. Olumsuz hava KKTC'yi çok etkiliyor. KKTC 400 - 500 bin nüfusuyla  Türkiye ile tektir. Ambargoların kaldırılmasıyla ilgili yapmaya çalıştığımız herhangi bir hareket olursa, 300-400 bin nüfus, ana vatanın önünde bir takoz olarak durur. Ana vatanın önünde takoz olma niyetimiz yok dedi. Bu Ambargo ve İzolasyonlar siyasidir er ya da geç kalkacaktır. Güney  Kıbrıs Turizmi iyi gidiyor. O yüzden bize şimdilik dokunmuyorlar. Bu güne kadar rahat durmadılar. Faydamıza olacak bir şey olursa hemen karışıyorlar.

ekonomi-gazetecileri-dernegi-(egd),-kktc-turizm-ve-cevre-bakani-fikri-ataoglu- 6-003.jpg

HAVAYOLLARI İLE KONUŞTUK

Turizmde Ulaştırma konusunda Havayolu ile sıkıntılar yaşıyoruz. Havayolları ile görüşmeler yaptık. THY ve Pegasus ilave uçak Atlas Global ise koltuk sayısı fazla uçak ile uçmayı kabul etti. Fiyatlar konusunda da çalışmalar sürüyor. Şu anda fiyatlar yüksek  olduğuna inanıyorum dedi. Fiyatların aşağıya inmesi gerekiyor dedi.

ekonomi-gazetecileri-dernegi-(egd),-kktc-turizm-ve-cevre-bakani-fikri-ataoglu- 6-004.jpg

DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜ'ne ÜYE OLDUK

KKTC Turizm ve Çevre Bakanı Fikri Ataoğlu, Dünya Sağlık Örgütü üyeliğimiz sırasında Rumlarla yine karşı karşıya kaldık. Onlara sağlıkla siyaseti karıştırmamalarını ve kendilerinin de üye olmalarını söyledik.  Bu sefer bizim önerimize katıldılar. 54'üncü üye ülke Kuzey Kıbrıs, 55'inci üye ülke Güney Kıbrıs oldu. Bizim sayemizde onlar da Dünya Sağlık Konseyi içerisinde yerlerini almış oldular. dedi.  154 üye 90 ülke Dünya sağlık örgütünde yer alıyor.

ekonomi-gazetecileri-dernegi-(egd),-kktc-turizm-ve-cevre-bakani-fikri-ataoglu- 6-005.jpg

SU VEREBİLİRİZ LÜKSÜNE SAHİBİZ

Biz KKTC olarak Anavatan'a ne kadar  teşekkür etsek azdır. KKTC'nin suyu Türkiye'den geliyor. Su Dünya’da çok önemli bir yeri olan kaynaktır. KKTC için çok önemli bir ihtiyaç açığı kapanmış oldu. Kuyularınızdaki sular artık tuzlu akmaya başlamıştı. Su dağıtım  ihalesi %90 oranında tamamlandı. Şimdi Güney Kıbrıs'a  Su ihtiyacınız varsa verelim lüksüne sahip olduk.

ekonomi-gazetecileri-dernegi-(egd),-kktc-turizm-ve-cevre-bakani-fikri-ataoglu- 6-007.jpg

TURİZM HEDEFLERİMİZ TUTUYOR

KKTC olarak Türkiye'nin mutfağını ortak olarak kullanmak istemiyoruz. KKTC olarak Turizmde planlı projeli hareket ediyor takvime bağlıyoruz. 2016 yılında 1 milyon turist ağırlayan KKTC 2017 hedefi olan 1,5 milyon turistte 900 bin kişi ile  yaklaşmış durumdadır.  İsrail  düğünlerini KKTC'de yapıyorlar. 7 ile 10 gün konaklamalı olarak kalıyorlar. 600 ile 1000 kişilik düğünler oluyor. Bu bizim için sevindirici. Dünya ülkelerinden  Turistler geliyor Adamız küçük olsa da memnun ayrılıyorlar.

ekonomi-gazetecileri-dernegi-(egd),-kktc-turizm-ve-cevre-bakani-fikri-ataoglu- 6-008.jpg

ASİL NADİR'e HAYRANIM

Asil Nadir KKTC için önemli bir değerdir. Çok sevdiğim değer verdiğim bir insandır. Sohbet etmeye zaman zaman giderim. Asil Nadir'in projeleri devreye girdiğinde inanıyorum ki Dünya KKTC'yi konuşacaktır. Projeler çok ses getirecektir. Bir zamanlar devlette çalışanlar istifa edip Asil Nadir ile çalışmaya başlamış yanında yer almışlardı. Ben Asil Nadir'in o büyük projelerini bekliyorum. O zaman Dünya KKTC’yi daha çok konuşacaktır.

ekonomi-gazetecileri-dernegi-(egd),-kktc-turizm-ve-cevre-bakani-fikri-ataoglu- 6-009.jpg

TURİZM ELÇİLERİ YETİŞTİRECEĞİZ
İstanbul'da bir toplantı çıkışı Taksiye bindim. Taksi Şoförü bana Kıbrıslımınsınız  diye sordu. Çok şaşırdım ama evet cevabı verdim. Kıbrıs'ı bilir misin? diye soru yönelttim evet cevabını alınca Magosa'yı bilir misin? dedim. Ama ses yok hiç gitmemiş. Bir araştırma yaptım. Anavatan Türkiye'den hala %91,5 kişi KKTC'ye gelmemiş.  KKTC'ye döndüğümde Komutandan randevu aldım ve bu konuyu aktardım. Türkiye'den vatani görevleri için geliyorlar ve KKTC'yi bilmiyorlar.  Tüm askerlere KKTC turu yaptıralım rehber verelim KKTC’yi tanısınlar askerlikleri bittiğinde de anlatacak bir anıları bilgileri olsun dedim. Komutan sıcak baktı ne zaman başlarız peki deyince hemen dedim. .   KKTC tanıtımlarına başladık.  Biz bu tanıtımlara askerlerle başladık ve KKTC’nin Kültürel değerlerini rehber eşliğinde anlatıyor gösteriyoruz. Birkaç zaman sonra tekrar komutana gittim. Komutan hayırdır yine ne var diye sordu. Komutana şimdide 10 başarılı Askerin ve ailelerini  KKTC Tanıtımına davet edelim dedim.  Askerler aileleriyle birlikte konaklamalı olarak 1 hafta KKTC turu yaptılar. Aileleri ile Kültür Doğa turu yapsın hem özlem gidersinler hemde aileleri de KKTC’yi tanısın bilsinler dedim. Bu isteğimi de Komutan kırmadı bunu da onayladı. Bu çalışmalarımız hep KKTC tanıtımları içindir.  Bu KKTC’de bulunan Üniversiteler içinde geçerli onlarda KKTC elçileri olmak  için adaylar..